Home > A weboldal promóciója > A szöveges hirdetés típusai

A szöveges hirdetés típusai

A figyelemfelkeltésnek számos lehetősége van. A Google AdWords-nak két alapvető eszköze van:

  • Hirdetés a keresésben
  • Kontextuális hirdetés


Hirdetés a keresésben


A Google eredményei között a Sponzorált hivatkozások részben jelenik meg a hirdetése. Fontos, hogy a hivatkozások a keresett kifejezéshez kapcsolódjanak. Ebben az esetben a  keresett kifejezések a kulcszavak, amelyeket a hirdetők adtak meg a vállalkozásukkal kapcsolatban. A hirdetés ebben az esetben szöveges és két helyen jelenhet meg:

  • természetes eredmények felett (sárga mezőben, Hirdetés szóval jelölve)                                                                                  
  • külön oszlopban, a természetes eredmények mellett

A hirdetésért csak abban az esetben fizet, ha valaki rákattint. A díj a kredit egyenlegéből kerül levonásra.

  


Kontextuális hirdetés


A hirdetés összefügg a weboldal tartalmával (context), amelyen megjelenik (pl. egy túracipőreklam a hegyekről, turistikáról szóló weboldalon) és a potencionális ügyfelet az internetes szörfölése során szólítja meg. A hirdetés grafikus (banner) vagy szöveg formában is előfordul.

A hirdetés díja a választott fizetési rendszertől függ:

  • a hirdető a kattintásokért fizet (PPC – pay per click)                                                                                                                   
  • a hirdető a hirdetés megjelenítéséért fizet (1000 többszörösei – pl. 5000, 80 000; PPT – pay per thousand)