Home > A weboldal promóciója > Az internetes marketing alapfogalmak szótára

Az internetes marketing alapfogalmak szótára

Google AdSense


A Google partner programja, amely a weboldalak tulajdonosainak lehetővé teszi, hogy a honlapjaikra reklámot helyezzenek el és jövedelmet termeljenek belőle.


Google AdWords


A Google hirdetési rendszere, amely Google tartalmi hálózatán az internetes hirdetés forgalmazását és kezelését biztosítja.


Grafikus reklám


Az internetes hirdetés képpel, vagy logóval kiegészített formája.


Katalógus bejegyzés


A honlap regisztrációja egy vállalat, város, stb. katalógusában. Növelheti a weboldal esélyét a rákeresésnél.


Kulcsszó


Az internetes hirdetésben használt szó vagy kifejezés, amely a hirdetések célzására szolgál (abban az esettben, ha a hirdetés kulcszava megegyezik a keresett kifelyezéssel a hirdetés megjelenik a keresési eredmények üzleti részében).


Klikk


A folyamat, amikor a felhasználó rákattint egy internetes reklámra, amely átirányítja az adott weboldalra.


Konverzió


Az az állapot, amikor egy látogató a honlapon bizonyos folyamat teljesítésével ügyféllé válik.


A Google tartalmi hálózata


A Google AdSense rendszerbe kapcsolódott weboldalak hálózata.


Online (e) marketing


A marketing egy olyan formája, amelynek fő komunikációs eszközei az internet, e-mail és más hasonló online kommunikációs csatornák.


PPC hirdetés (Pay Per Click)


Hirdetési rendszer, melynek alapja, hogy a hirdető a hirdetés megjelenítéséért a rákattintás után fizet.


Hirdetés a keresésben


A fizetett keresési eredményekben megjelenő hirdetés. A felhasználók kérdéseire válaszoló keresőkben megjelenő vonatkozó szöveges hirdetések. (Ez a hirdetés világosan el van különítve a természetes eredményektől).


ROI (Return on Investment)


A befektetések megtérülésének tényezője, a weboldal sikerességének egyik legfontosabb mutatószáma.


SEM (Search Engine Marketing)


A marketing olyan formája, amely az internetes keresőkbe külömböző hirdetési formákat helyez el.


SEO (Search Engine Optimalization)


A weboldal tartalmának finomítása kulcsszavak segítségével. mely lehetővé teszi, hogy a weboldal a teljes szöveges keresőmotorok első találatai között jelenjen meg.


Szöveges hirdetés


Szöveges üzeneten alapuló internetes hirdetés.


Megtekintés (Impresszió)


A hirdetés megjelenítési száma a Google és Google hálózaton.